ساز و راز

غوطه ای در زلال جاری موسیقی

ساز و راز

غوطه ای در زلال جاری موسیقی

جدیدترین فعالیت های هنری « استاد کیوان ساکت »


استاد کیوان ساکت در تعطیلات نوروزی سپری شده ، روز یک شنبه ۲۷ مارس (۷ فروردین) کنسرت تکنوازی اش را در آموزشگاه موسیقی مرکزی مسکو برپا کرد .


این هنرمند در سخنانش در این اجرا ، مسائل آشنایی مردم روسیه با فرهنگ ایران از طریق موسیقی سنتی کشور خود را مطرح کرد و فرا رسیدن عید نوروز را به تمام ملت هایی که این جشن بهاری را برگزار می کنند ، تبریک گفت.


 

همچنین " کیوان ساکت " همراه دو نفر از اعضای گروه موسیقی اش "نغمه غلامی" خواننده ترانه های ایرانی و "کوشان یغمایی " تنبک نواز قسمتی از برنامه جدیدش " شادی آزادی " را در استودیو خبرگزاری «ریا نووستی» اجرا کرد.


این دو کنسرت در چارچوب عملی ساختن پروژه علمی ـ هنری وابسته به کنسرواتوار مسکو برگزار شد.                                                                  


موسیقی هنری ایران : کیوان ساکت از انتشار اثر موسیقایی « نای شکسته » خبر داد . این آلبوم با آهنگسازی کیوان ساکت و خوانندگی امیرمحمد تفتی منتشر می‌شود .


کیوان ساکت ، آهنگساز و نوازنده تار و سه تار با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت : این اثر شامل 12 قطعه‌ است که در مایه‌های دشتی و همایون ساخته شده است.

 

وی افزود : این آثار روی اشعار، شاعرانی چون امیر خسرو دهلوی، اسماعیل اکبری مهر و تنی چند از شاعران دیگر ساخته شده است و توسط بهترین نوازنده کشور اجرا شده است .


کیوان ساکت با اشاره به اینکه اثر موسیقی « نای شکسته » برای ترکیب ارکستر بزرگ نوشته شده است ، خاطرنشان کرد : نوازنده‌هایی چون استاد حسن کیوان ساکتناهید، ارسلان کامکار، محمد فرهمند، سیاوش ظهیرالدینی، ناصر رحیمی، میثم مروستی، علی جعفری پویان، کریم قربانی، علیرضا خورشیدفر، فرشید حفظی‌فر، علیرضا شیبانی، سعید عطوت، حسین میرزایی، مازیار حیدری و امیر نیک‌بین در این اثر نواخته‌اند.


وی با اشاره به اینکه این آلبوم از صدای قوی برخوردار است، گفت : این اثر به صورت آنسامبل اجرا و ضبط شده است ؛ به همین دلیل صدای ارکستر قوی و شفاف است.


این نوازنده تار و سه تار گفت : تمام آهنگ‌های آلبوم « نای شکسته » جدید است ؛ غیر از قطعه « گریه را به مستی بهانه کردم » که دوباره آن را تنظیم کرده‌ام .


کیوان ساکت در ادامه صحبت‌های خود همچنین از انتشار کتاب « بیایید تار و سه‌ تار بنوازیم » به زبان فارسی و انگلیسی خبر داد و خاطرنشان کرد : این برای نخستین بار است که یک کتاب آموزشی در حوزه‌ موسیقی ایرانی به زبان انگلیسی چاپ می‌شود .


وی ادامه داد : این اثر مکتوب در راستای تکمیل کتاب « شیوه نوین آموختن تار و سه‌تار » که در سال 1372 منتشر شد ، نوشته شده است .

نظرات 2 + ارسال نظر
علی ایمنی سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:54 ق.ظ http://www.alieimany.blogfa.com

1.975308625761.63923363536با سلام.پست های جالبی دارین.خسته نباشید.من هم یه وبلاگ درباره برق قدرت دارم.چون تازه راه انداختم بازدیدش کمه ولی تونستم در دو هفته 75 پست خوب بزارم.اگه دوست داشتید یه سری به ما بزنید اگر خاستید ما رو لینک کنید فقط کافی آدرستون رو در نظرات قرار بدید تا ما هم شما رو لینک کنیم.یا علی

با مهر ؛
سپاس از لطف شما . من خود در دوره تحصیل متوسطه برق قدرت خوانده ام .به شما سر زدم و همت شما را ارج می نهم .وبلاگ خوبی دارید .امیدوارم موفق باشید.

بچه ایران یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 06:30 ب.ظ

سلام. خسته نباشید.مدتی که پیگیر مطالب آموزشی سه تار و ردیف هستم .چرا نگذاشتین .

با مهر ؛
از اینکه پیگیر مطالب وبلاگ هستید بسیار سپاسگزارم . تنها دلیل وقفه در این موضوع که فرمودید کمبود وقت و گرفتاری های کاری است که با توجه با حمایت و پیگیری های شما حتما مطالب مورد نظر را در اولین فرصت و بزودی ارائه خواهم کرد. شاد و سربلند باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد