ساز و راز

غوطه ای در زلال جاری موسیقی

ساز و راز

غوطه ای در زلال جاری موسیقی

جلد سوم دایره‌المعارف سازهای ایرانی منتشر می‌شود

«محمدرضا درویشی» از آماده‌سازی و انتشار جلد سوم دایره المعارف سازهای ایرانی خبرداد.


محمدرضادرویشی آهنگساز و پژوهشگرموسیقی در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس گفت: کار روی جلد سوم دایرة‌المعارف سازهای ایرانی که مشخصه به سازهای بادی مناطق ایران اختصاص دارد را شروع کرد‌ه‌ام و حدود یک سال این پروژه ادامه خواهد داشت.


وی ادامه داد: بعد از آماده سازی این مجموعه را به انتشارات ماهور می‌دهم که حدود 6 ماه نیز در آنجا مراحل خود را طی و آماده چاپ خواهد شد.

این آهنگساز که تا کنون جلد اول و دوم دایره المعارف موسیقی ایران را منتشر کرده، در خصوص اهدای سازهای خود به موزه موسیقی گفت:من چندی پیش تعداد تقریبا 114 ساز از مناطق مختلف ایران را که شامل سازهای کوبه‌ای، زهی و آرشه‌ای است، به موزه موسیقی اهدا کرده‌ام.

درویشی در خاتمه افزود: علاوه بر سازهایم، نزدیک به سه هزار جلدکتابهای کتابخانه‌ام را نیز به موزه اهدا کردم که درواقع تمام کتابخانه‌ام هم‌اکنون آنجاست.


منبع : خبرگزاری فارس

نظرات 1 + ارسال نظر
س.پارسا چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:14 ق.ظ

سلام استاد گرامی.از دیدن وبلاگ شما و گزینش های اطلاعات هنری و مطالب اموزش هنریتان بسیار به شما تبریک عرض میکنم و به عنوان کوچکترین عضو خانواده موسیقی و یک هموطن خواهش میکنم به هیچ دلیل از حرف های مغرضانه دیگران رنجشی به دل نگیرید که لطف حضرت حق هر انکه را بخواهد بزرگ و عزیز میکند و شما عزیز و بزرگ هستید.لطفا اگر ممکن است نظرتون رو در مورد نکاتی که در ایمیل به حضورتون ارسال کرده ام بدانم.واقعا ممنونم.پیروز باشید.

سلام من تقدیم به شما دوست و همراه گرامی که مرا از محبت خود بهرمند کردید . قبل از هر چیز از شما دوست گرامی صمیمانه استدعا دارم واژه استاد را تنها برای هنرمندانی به کار برید که در ارائه هنر خویش دارای مکتب و یا سبک مستقل هستند. و بکوشیم تا حرمت و شأن این واژه حفظ بماند و برای بزرگانی که لایق آن هستند استفاده شود . من ضمن اینکه سر تعظیم در برابر ادب و لطف شما فرود می آورم ،خود را شایسته این لقب نمی دانم. از پیشنهادی که در ایمیل داده اید بسیار سپاسگزارم و بزودی پاسخ خود را ارسال خواهم کرد. سربلند و پیروز باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد