ساز و راز

غوطه ای در زلال جاری موسیقی

ساز و راز

غوطه ای در زلال جاری موسیقی

زخمه تار «ساکت» و آواز «افتخاری» بر بالین استاد جلیل شهناز

اساتید موسیقی به همراه اهالی رسانه‌ از استاد « جلیل شهناز » استاد بی‌بدیل موسیقی ایران، در بیمارستان آراد تهران عیادت کردند.                                   


در این دیدار که به همت خبرگزاری فارس صورت گرفت، اساتیدی همچون  «شاهین فرهت» از آهنگسازان پیشکسوت، «کیوان ساکت » آهنگساز و نوازنده تار و سه تار، «علیرضا افتخاری» خواننده، «رضا مهدوی» رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری، «سید عباس سجادی» مدیر مرکز موسیقی شهرداری تهران حضور داشتند.


در این دیدار یک ساعته که خانواده استاد جلیل شهناز هم حضور داشتند،« کیوان ساکت »  زخمه‌ای بر تار خود زد که این اجرا فضای خاص و روح‌انگیزی را در بخش مراقبت‌های ویژه برای استاد شهناز و خانواده‌اش به وجود آورد.


پس از این اجرا «علیرضا افتخاری» به یاد کار مشترک وی با استاد شهناز قطعه آوازی در دستگاه ماهور به اجرا در آورد.

اجرای قطعات افتخاری که برگرفته از اشعار باباطاهر بود، لبخند و شادمانی را بر لبان شهسوار شیرین نواز تار ایران جاری ساخت، به شرح ذیل است:


خدایا دل ز مو بستان به زاری          نمی‌آید ز مو بیمار داری

نمی‌دونم لبِ لَعلَت به خونم         چرا تشنه‌ست با این آبداری

« استاد جلیل شهناز » که خرداد‌ماه امسال ، نودو‌یکمین بهار زندگی خود را پشت سر می‌گذارد، از 25 فروردین‌ماه گذشته به دلیل مشکل تنفسی در بیمارستان آراد تهران بستری است که حال نسبی وی هر روز بهتر از گذشته می‌شود و با این رویه بهبودی امکان انتقالش به منزل بیشتر است.


برگرفته از خبرگزاری فارس



برای این استاد بی همتا و چهره شایسته ماندگار ایران عزیزمان که با اجراهایی فاخر و متعالی به حق در دل تمام هنرشناسان ماندگار شده است ، آرزوی طول عمر و سلامتی پایدار داریم.



استاد کیوان ساکت:

تار نوازی من بر بالین استاد شهناز با هماهنگی فارس نیوز نبوده است!.


به گزارش جوان امروز به نقل از استاد کیوان ساکت، در پی دیدار اخیر کیوان ساکت بر بالین استاد جلیل شهناز ایشان اعلام کردند ؛

بر خلاف گزارش ارایه شده توسط فارس نیوز هیچ گونه هماهنگی ای از سوی خبرگزاری فارس با ایشان جهت انجام این اقدام صورت نگرفته بوده و تار نوازی ایشان در محضر استاد شهناز خود جوش و به پاس احترام به ایشان بوده است و همچنین تیتر مربوط به خبر فارس نیوز، آواز افتخاری و زخمه ی تار ساکت بر بالین استاد جلیل شهناز این ذهنیت را در مخاطب ایجاد می کند که حضور و اجرای ساکت و افتخاری همزمان بوده است و این کار بصورت مشترک انجام شده است که اصلا بدین صورت نبوده (هر چند در متن خبر آمده که اجرای افتخاری بعد از ساکت بوده است.)


همچنین خانواده ی استاد شهناز اجازه ی انتشار این خبرها و اخبار مشابه را به خبرنگارن متعدد نداده اند و حتی دختر ایشان از خبرنگاران خواسته بوده که آنجا را ترک کنند.


جوان امروز به نوبه ی خود از اقدام هنرمندانه ی استاد ساکت و احترام ایشان به بزرگ مرد موسیقی ایران زمین و این حرکت زیبا تشکر می کند و همچنین آرزوی سلامتی روز افزون برای استاد جلیل شهناز را دارد.

نظرات 2 + ارسال نظر
منصوری چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:38 ق.ظ

واقعا دست مریزاد و آفرین به این هنرمندان واقعی. وقتی بقیه دارن تو سر و کله هم میزنن هنرمند واقعی خودشو نشون میده. واقعا خوشم اومد.

با مهر ؛
ممنون از ابراز نظرتان. شاد باشید.

[ بدون نام ] یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:45 ب.ظ

به امید بهبودی اساتید بزرگ شهناز و کسایی

درود بر شما مهربان. شاد باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد