ساز و راز

غوطه ای در زلال جاری موسیقی

ساز و راز

غوطه ای در زلال جاری موسیقی

اجرای اثری از استاد کیوان ساکت در افتتاحیه بازیهای جام جهانی

در مراسم افتتاحیه ی بازی های جام جهانی فوتبال زنان ، اثری از استاد کیوان ساکت با نام

« یک خانه پر ز مستان » توسط " ارکستر سمفونیک بوخوم " به اجرا در خواهد آمد .


در این مراسم که فردا 5 جولای 2011 ( 16 تیرماه ) در آلمان رسما آغاز خواهد شد ، اثری از استاد کیوان ساکت که بر اساس شعری از حضرت مولانا ساخته شده است ، به صورت بی کلام و در فضای باز استادیوم به اجرا در خواهد آمد.


شایان گفت است ؛ رهبری ارکستر برای اجرای این اثر هنری بر عهده ی " هری کرتیس " می باشد.


ضمن آرزوی طول عمر و شادی روزافزون برای استاد کیوان ساکت که از مفاخر ایران عزیزمان هستند ، 14 تیرماه ، زاد روز این هنرمند و انسان بزرگوار که مظهر تجلی؛ عشق ، صداقت و  همت می باشد را به همه ی هنردوستان تبریک عرض می کنم.

 

اجرای سروش قهرمانلو در استدیوم المپیک برلین در حمایت از صلح

سروش قهرمانلو نوازنده سه تار و آهنگساز و سرپرست "  گروه موسیقی نیوش " در استادیوم المپیک برلین در آلمان به اجرای برنامه خواهد پرداخت.


این هنرمند خراسانی بنا بر دعوت "فستیوال موسیقی جهانی " و به همراه گروه موسیقی نیوش ، در یازدهم تیرماه در استادیوم 70 هزار نفری المپیک برلین در کشور آلمان به اجرای برنامه با ساز ابداعی  " سه تار افکت " خواهد پرداخت.


سروش قهرمانلو در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران اظهار داشت: در این برنامه به مدت 30 دقیقه اجرا خواهیم داشت، و قطعات " عین و شین و قاف "، " انار نخل خنده "، " هم مستیم و هم قلاش " و " بیا " را اجرا خواهیم کرد.

وی دلیل دعوت از او برای حضور در این برنامه را اجرای قطعه "عین و شین و قاف" و همچنین استفاده از ساز" سه‌تار افکت " خواند.


برای این هنرمند توانا و متعهد آرزوی توفیق و شادی روزافزون دارم.


جشن ثبت موسیقی بخشی های خراسان و تقدیر از مجتبی قیطاقی

مراسم جشن ثبت معنوی موسیقی بخشی‌های خراسان شب گذشته ( یکم تیرماه ) با حضور اهالی موسیقی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.


این مراسم با حضور معاون دفتر مرکزی یونسکو در بانکوک ( ای تین کلمنت )، دبیر کل ملی یونسکو (محمدرضا سعیدآبادی ) ، هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی، حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی، محمد سریر آهنگساز و رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی، پیمان سلطانی، نصرالله ناصح‌پور، یونس شکرخواه و تنی چند از هنرمندان موسیقی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.


در بخشی از برنامه ؛ دکتر محمد سریر، محمد رضا سعیدآبادی، ای تین کلمنت، بهروز وجدانی و هوشنگ جاوید و چونلی هان رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران سخنانی را ایراد کردند.( که مشروح آن را در ادامه مطلب آورده شده است ).


همچنین در ادامه فیلم کوتاه « موسیقی بخشی خراسان » همراه با پرونده این اثر که به یونسکو ارسال شده، پخش شد.


مراسم جشن ثبت موسیقی بخشی های خراسان با تقدیر از « مجتبی قیطاقی » نوازنده دوتار، هوشنگ جاوید، انگجی، شروین گودرزی و بهروز وجدانی و نیز با دوتار نوازی هنرمند خراسانی « مجتبی قیطاقی »  به پایان رسید.

 




منبع مطلب و تصاویر : خبرگزاری فارس

ادامه مطلب ...